Regulamin sklepu

Regulamin sklepu

  1. Home
  2. /
  3. Regulamin sklepu

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO www.nemos.com.pl

z dnia 22.11.2024 roku

I Definicje

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:

1.   Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu;

2.   Klient indywidualny – Konsument w rozumieniu art.22(1) Kodeksu cywilnego oraz osoba fizyczna, o której mowa w art. 7aa Ustawy o prawach konsumenta;

3.   Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1061 z późn. zm.);

4.   Kodeks postępowania cywilnego – Ustawa z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1568 z późn. zm.);

5.   Regulamin – niniejszy regulamin sklepu internetowego nemos.com.pl;

6.   Sklep internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem www.nemos.com.pl, za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia;

7.   Towar – produkt prezentowany w Sklepie Internetowym, Rzecz w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta;

8.   Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawarta pomiędzy Nemos a Klientem, zawierana na odległość z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu;

9.   Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm.);

10.   Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towarów.

II Postanowienia ogólne

1.   Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem nemos.com.pl.

2.   W przypadku przyjęcia przez Klienta oferty i zawarcia umowy, Regulamin będzie częścią składową umowy, nawet jeżeli fizycznie nie zostanie załączony do oferty lub propozycji cenowej, przy czym Klient oświadcza, iż jest on mu znany i zaakceptowany przez Klienta do stosowania.

3.   Sklep internetowy Nemos, działający pod adresem www.nemos.com.pl, prowadzony jest przez Dobrochna Fryc NEMOS, ul. Roosevelta 81, 41-800 Zabrze, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), NIP 8943200403, REGON: 523870302, tel. +48 607560797.

4.   Niniejszy Regulamin określa w szczególności:

a) warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach Sklepu internetowego;

b) zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu internetowego.

5.   W celu korzystania ze sklepu internetowego Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego, z dostępem do Internetu.

6.   Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu www.nemos.com.pl oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.

III Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego

1.   W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach Witryny usługami, Sklep internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.

2.   Klient zobowiązany jest w szczególności do:

a) niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,

b) korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,

c) niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),

d) korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz dla Nemos,

e) korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,

f) korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.

IV Procedura zawarcia Umowy sprzedaży

1.   W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową www.nemos.com.pl, dokonać wyboru rodzaju i liczby Towarów, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.

2.   Wybór zamawianych Towarów przez Klienta jest dokonywany poprzez wciśnięcie przycisku „Zamów”.

3.   Liczba sztuk danego produktu możliwych do zakupienia przez Klienta indywidualnego za pomocą Sklepu internetowego wynosi 2. W przypadku chęci zakupu większej liczby sztuk, należy skontaktować się z Nemos (Dobrochna Fryc NEMOS, ul. Roosevelta 81, 41-800 Zabrze, biuro@nemos.com.pl) w celu ustalenia indywidualnych warunków sprzedaży.

4.   W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku potwierdzającego złożenie Zamówienia – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz w zakresie wyboru Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.

5.   W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku potwierdzającego złożenie Zamówienia.

6.   Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu stanowią ofertę, w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia z Nemos Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
Umowę traktuje się za zawartą z momentem wpływu Zamówienia Klienta do systemu informatycznego Sklepu Internetowego, pod warunkiem zgodności Zamówienia z Regulaminem. Po zawarciu umowy, Klient otrzymuje wiadomość e-mail zawierającą potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.

7.   Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.

V Dostawa

1.   Dostawa Towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.

2.   Koszty dostawy pokrywane są przez Nemos.

3.   Czas realizacji zamówienia podany jest bezpośrednio przy każdym produkcie i wynosi od 1 do 60 dni od zaksięgowania opłaty za Zamówienie. Czas dostawy wynosi do 72h i liczy się od dnia wysłania zamówienia przez sklep.

4.   Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie danych zamówienia oraz Ogólnych Warunków (regulamin sprzedaży) następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej.

VI Ceny i metody płatności

1.   Ceny Towarów podawane są w polskich złotych i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT (z wyróżnieniem wysokości stawki) oraz cła .

2.   Klient ma możliwość uiszczenia ceny

VII Prawo odstąpienia od umowy

1.   Na mocy Ustawy o prawach konsumenta Klient będący konsumentem, a także osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą (o ile umowa ta nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej) ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie rzeczy, a w przypadku umowy zawartej podczas nieumówionej wizyty w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu konsumenta albo wycieczki – po upływie 30 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy. 

2.   Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować NEMOS (Dobrochna Fryc NEMOS, ul. Roosevelta 81, 41-800 Zabrze, biuro@nemos.com.pl, Telefon: +48 607560797) o decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Można skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

3.   Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłać informację dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

4.   Prawo do odstąpienia od umowy jest wyłączone w poniższych przypadkach:

a) umów, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

b) umów, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

c) umowy, w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

VIII Skutki odstąpienia od umowy

1.   W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Sklep zwraca Klientowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia towaru, jeżeli takie Klient poniósł (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrot płatności następuje przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Klient nie ponosi żadnych opłat w związku ze zwrotem. Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

2.   Klient ma możliwość odesłania Towaru we własnym zakresie lub może skorzystać z transportu zwracanego Towaru organizowanego przez Sklep.

3.   W przypadku transportu zwracanego Towaru organizowanego indywidualnie przez Klienta należy odesłać lub przekazać Towar do Sklpeu niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Klient poinformował Sklep o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle Towar przed upływem terminu 14 dni. Koszt zwrotu Towaru obciąża w całości Klienta.

4.   W przypadku skorzystania z transportu zwracanego Towaru organizowanego przez Sklep, Sklep lub przewoźnik poinformuje Klienta o terminie odbioru Towaru od Klienta pod adresem wskazanym przez Klienta. Kwota zwrotu zostanie pomniejszona o koszt transportu Towaru. Wysokość kosztów transportu szacowana jest na kwotę 150-300 PLN, w zależności od gabarytów produktu.

5.   Niezależnie od formy transportu zwracanego Towaru Klient odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

IX Wzór formularza odstąpienia od umowy

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

  • Adresat Dobrochna Fryc NEMOS, ul. Roosevelta 81, 41-800 Zabrze, biuro@nemos.com.pl, Telefon: +48 607560797
  • Ja/My* niniejszym informuję/informujemy* o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:
  • Dane Towaru
  • Data zawarcia umowy*/odbioru*
  • Imię i nazwisko Klienta (-ów)
  • Adres Klienta (-ów)
  • Zobowiązuję się samodzielnie odesłać Towar na adres NEMOS/Chcę skorzystać z transportu Towaru organizowanego przez Sklep (opłata za transport zostanie odliczona od kwoty zwrotu)*
  • Podpis Klienta (-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
  • Data

* Niepotrzebne skreślić.

X Reklamacje dotyczące Towarów

1.   Nemos jako sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, z tytułu rękojmi za wady w zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym, w szczególności w art. 556 oraz art. 556[1]-556[3] Kodeksu Cywilnego.

2.   Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres: Dobrochna Fryc NEMOS, ul. Roosevelta 81, 41-800 Zabrze, biuro@nemos.com.pl. Nemos zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.

3.   Nemos jest producentem wybranych Towarów dostępnych w Sklepie. W odniesieniu do tych Towarów Nemos jako producent ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedanego Towaru na warunkach oraz przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej. W odniesieniu do Towarów, których producentem nie jest Nemos, producent może ponosić niezależną odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedanego Towaru na warunkach oraz przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej wydanej przez producenta. Jeśli dokument gwarancyjny producenta przewiduje taką możliwość, Klient może zgłaszać swoje roszczenia w ramach gwarancji bezpośrednio w autoryzowanym serwisie, którego adres znajduje się w karcie gwarancyjnej.

XI Postanowienia końcowe

1.   Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Nemos a Klientem, który jest konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.

2.   Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Nemos a Klientem, który nie jest konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Nemos.

3.   W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

4.   Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, Konsument może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/